8 SEO tips der tager mindre end 15 min

10 ting du skal tjekke inden du starter virksomhed
juni 27, 2016

8 SEO tips der tager mindre end 15 min

For erfarne SEO’er er det her ret grundlæggende information, men det bør tjene som en påmindelse om, hvad man bør tjekke dagligt på et websted, da det ikke er tidskrævende at vurdere og kan implementeres ret hurtigt. Faktisk kunne du ordne et af disse punkter hver dag over morgenkaffen og på lidt over en uge skabe mulighed for yderligere trafik på webstedet.

1. Gennemse din robots.txt fil; evaluer din meta robots tagging

Hvis du har en robots.txt file på webstedet, skal du tjekke den ved at besøge /robots.txt. Det vil måske overraske dig, at du holder sider, mapper, billeder osv. tilbage fra søgemaskiner, der kan drive trafik til webstedet.

Ubevidst taggede sider eller robots.txt poster skyldes som regel en udvikler, der har glemt at fjerne betegnelserne, når en ny side går live, eller en tidligere administrator, der ikke anså indholdet som værende af betydning for offentligheden.

2. Gennemgå dit websteds organiske CTR side for side; revider de værste sidetitel elementer og meta-beskrivelser

Dette er både en konverteringsoptimering og et SEO tip. Den nye SEO verden fokuserer i høj grad på den meddelelse, du sender, uanset om det drejer sig om søgemaskiner eller brugere.

Google leverer klikfrekvens data om destinationssider og søgeord på din Google Analytics konto.

3. Tilgå dit domænes navneinformation

Det tager kun et øjeblik at slippe af med en af de mest almindelige former for indhold i flere kopier og fortynding af linkværdi.

Ligger dine websider på www.eksempel.com og eksempel.com? I så fald, skal du oprette en permanent 301 omdirigering fra alle ikke-www. sider til www. versionen af dit websted.

Søgemaskinerne er ikke interesseret i at se to versioner af dit indhold. Det hjælper at kombinere de indkommende link værdier fra de to versioner til en side, da mange ikke altid retter links mod til www. versionen af dit websted.

4. Gennemse de hyppigst linkede sider på dit websted

Ved at bruge et værktøj som Open Site Explorer kan du få oplysninger fra den serverstatus, der er forbundet med dit mest linkede indhold. Du vil måske opdage, at en webside, der var viral sidste år og fik masser af links, siden er blevet slettet fra serveren og viser en 404-kode.

5. Gennemgå dit websted for flere eksemplarer af de samme titel elementer

Lav et hurtigt tjek for eksemplarer af samme titel elementer i Google Webmaster Tools. Dette kan omfatte ekstra kopier af sider, søgeordskannibalisering og dårlig titel element struktur.

Et tjek af denne iboende Google funktion kan hurtigt vise dig disse problemer og give dig indblik i, om du er nødt til at tilbringe det næste kvarter med at skrive unikke titel elementer, oprette omdirigeringer eller overveje, hvilke af de mange sider bør omfatte et bestemt søgeord.

6. Find dine mest autoritære links – bed om en ankertekst ændring

Jeg ser det hele tiden, websteder med links fra meget autoritære sider, der er forankret med tekster som Klik her, Køb, Lær mere. Det driver mig til vanvid!

Alle din ankertekster behøver ikke at være fyldt med søgeord, men det hjælper at finde dine stærkeste links og henvende dig til disse websteder og bede om en tekstændring til en ikke-brandet eller delvist brandet version. Du kan tilgå din ankertekst ved at forbinde webstedets autoritet med værktøjer som Open Site Explorer og Majestic SEO.

7. Gennemse dine link mål i webstedets navigation og andre links der går igen gennem hele webstedet

Ved at gennemgå links i din primære, sidefod, brødkrumme og eventuelt anden form for navigation kan du hurtigt vurdere, om du har problemer med flere kopier af samme indhold på grund af irriterende standard sider (f.eks. /index.html). Disse sider bør omdirigeres til den absolutte side og links bør også revideres, så de er rettet mod den absolutte side.

8. Bekræft dine lokale Google og Bing registreringer

Efterhånden som internet brugere bliver mere lokaliserede i deres søgningsadfærd, bliver det bydende nødvendigt at dine registreringer uden for webstedet ejes af dig. Det tager ikke lang tid at overtage din registrering og vise søgemaskinerne, at du har tjek på dine eksterne profiler.

Endnu en grund til, at dette er en nødvendighed er, at det også menes at være en rangeringsfaktor for lokalalgoritmer. Overvej at bekræfte andre internet profiler på steder som Yelp senere hen.

Billige sko til dig eller din mand