Sæt dit personlig præg på din webshop

Få succes med Google Adwords
juni 27, 2016
Guide til at lave penge på nettet
juli 4, 2016

Sæt dit personlig præg på din webshop

Virksomheder har for længst opdaget, at deres klienter kan lide det, når de bliver behandlet som enkeltmennesker og ikke som ansigtsløse kilder til hurtige kontanter. Derfor gør et personligt islæt altid meget for at gøre et positivt indtryk, til at øge salg, og til at få flere tilbagevendende kunder. I almindelige fysiske forretninger er det slet ikke så vanskeligt at implementere – en dygtig salgschef kan finde en måde, hvorpå vedkommende kan kommunikere effektivt med enhver klient. Men for online butikker er denne fremgangsmåde forblevet problematisk i meget lang tid, for selve arrangementet har til en vis grad gjort kontakter mellem butikken og klienten anonyme.

Dog står teknologien ikke stille, og i dag hører vi oftere og oftere om nye måder, du kan personliggøre dit websted på, så du bedre kan engagere dine klienter.

I et godt stykke tid var personliggørelse i butikker begrænset til ting som at indsamle oplysninger om klientens præferencer og vise lister over varer, der minder om dem, de allerede har købt, for at forsøge at henlede opmærksomhed på dem.

Dette blev alt sammen ændret med begyndelsen af mobilrevolutionen og fremkomsten af responsivt web design.

Der var engang, hvor det eneste, webdesignere og hjemmeside ejere skulle tænke på, var hvordan de skulle få websteder til at se godt ud og fungere godt på stationære computere. Så kom mobil revolutionen og alting blev anderledes. Folk begyndte at tilgå websteder fra snesevis af forskellige slags enheder, der alle brugte forskellige slags software og med skærme i forskellige størrelser.

Responsivt web design, som er specielt rettet mod at sikre en positiv mobil oplevelse, er en tilgang til design, der giver den optimale brugeroplevelse, uanset hvilken enhed en bruger tilgår webstedet med. I dag er der ingen alvorlige web design firmaer, der ikke arbejder med dette paradigme for øje, og så prominente virksomheder som Duda bruger al deres energi på at bygge produkter med det formål at gøre oprettelsen af disse websteder så enkel som muligt.

For at tage det et skridt længere, fokuserer de firmaer, der er mest på forkant, på noget, der hedder websted personliggørelse, som giver en web designer mulighed for at sikre, at besøgende til et websted også får en personlig oplevelse baseret på ting som tidspunkt, dato, antal tidligere besøg til webstedet, brugerens fysiske placering og så videre.

En sådan tilgang ændrer ikke blot den måde webstedet vises på, afhængigt af enheden, men det ændrer rent faktisk hvilket indhold den besøgende får lov at se afhængigt af alle de faktorer, du ønsker. Du definerer visse udløsere, der ændrer de oplysninger, der gives til kunden, så som tidspunkt, dato og antallet af besøg fra denne kunde, tidligere køb, det websted, hvorfra den besøgende kom til dig og så videre – og definerer på forhånd, hvad din besøgende skal se. Du kan møde førstegangsbesøgende med særlige velkomstvideoer eller forbedre udsalg på weekender og helligdage ved at give discount kuponer til dem, der besøger dig på disse tidspunkter.

Når en besøgende ser, at du har gjort noget særligt for dem, at du holder din hjemmeside opdateret, og at du er interesseret i at forbedre deres oplevelse, kan du være sikker på at skille dig ud, i det mindste i sammenligning med butikker, der behandler alle deres besøgende ens.

Højere konverteringssatser er det mindste, du kan regne med. Set i en større sammenhæng kan det ændre hele den måde, du håndterer klienters og kunders holdning med hensyn til din virksomhed. Der siges meget i dag om, at den mest lovende tilgang til at drive forretning er at lave en forretning om fra et sted, hvor folk køber ind, til et sted, hvor folk får en oplevelse – en behagelig oplevelse, hvor deres ønsker imødekommes, hvor de får en dejlig overraskelse fra tid til anden, og hvor de generelt bliver betragtet som venner og medlemmer af et venligt fællesskab i stedet for en tegnebog på gåben.

De, der tager denne politik til sig tidligt, vil trives. De, der ikke er villige til at gøre det, vil sandsynligvis snart nok ønske, at de havde gjort det.

Se dette eksempel hårde hvidevarer reservedele eller disse gasgrill som du også kan sælge i din shop.